מתכונים בריאים לראש השנה

אם השנה אתם אלו שמארחים חברים ובני משפחה בערב ראש השנה, כנראה שכבר התחלתם לחשוב על רעיונות מקוריים וייחודיים למתכונים. ואם אתם מעוניינים להעניק לאורחים שלכם חוויה שונה במקצת ובריאה, הנה כמה מתכונים לראש השנה עם רכיבים בריאים ומזינים. חג שמח!

סלמון בדבש

משרים פילה סלמון בתערובת של דבש, מיץ לימון ונגיעה של חרדל דיז'ון. אופים או צולים את הסלמון עד שהוא עסיסי ונימוח. מנה נפלאה ובריאה במיוחד, עשירה בחומצות שומן אומגה 3.

פלפלים ממולאים בקינואה

בשלב הראשון קוטמים למספר פלפלים גדולים את החלק התחתון והעליון ומכינים את הקינואה על פי הוראות היצרן. לאחר שהקינואה מוכנה, מכינים מילוי קינואה עם ירקות חתוכים לקוביות, אגוזים קצוצים ופירות יבשים. מכניסים את התערובת לפלפלים ואופים עד שהפלפלים רכים. ניתן גם לבשל ברוטב אדום. המנה הזו גם מזינה וגם מושכת מבחינה ויזואלית.

ירקות שורש קלויים

חתכו לקוביות תערובת של ירקות שורש כמו גזר, בטטה וסלק ותבלו בשמן זית, עשבי תיבול טריים, ומלח ים. בשלב הבא צולים את הירקות בתנור עד שהם מתקרמלים ונהיים רכים. ירקות שורש הם עמוסים בוויטמינים ובסיבים תזונתיים ואפשר למצוא לא מעט מתכונים לראש השנה איתם.

פירה כרובית

מאדים או מרתיחים פרחי כרובית עד שהם נעשים רכים ולאחר מכן טוחנים אותם עם מעט יוגורט יווני דל שומן, שום ותבלינים עד לקבלת מרקם קרמי או עם שמנת צמחית/סויה אם תרצו להכין מנה שמתאימה גם לשולחן בשרי. זוהי אלטרנטיבה דלת פחמימות לפירה הקלאסי, ואם אתם שואלים אותנו אז גם הרבה יותר טעימה.

סלט תפוחים ורימונים

חתכו פרוסות דקות של תפוח עץ, הוסיפו גרעיני רימון, מיקס של ירקות ורוטב ויניגרט פשוט עם מגע של דבש. סלט טעים שהוא תוספת מרעננת ועשירה בנוגדי חמצון וישתלב מצוין בשולחן החג שלכם.

אז כן, בהחלט אפשר למצוא מתכונים לראש השנה שהם בריאים יותר מבלי להתפשר על הטעם. חג שמח לכל בית ישראל!

 

מרחבי הרשת:

סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות אינטרנט סיבים אופטיים yes+FIBER מבית yes