תזונה נכונה ושיער בריא מפי הרבלייף

הקשר בין תזונה נכונה לגוף בריא שנראה מעולה ידוע לכל. אנו מודעים להשפעת מזונות מסוימים על המשקל, השרירים, העור וכדומה. מה שלא כולם יודעים הוא שתזונה נכונה משפיעה גם על השיער שלנו. מאכלים מסוימים יכולים למנוע נשירת שיער ולעזור לנו להשיג שיער מלא ברק. לדברי סוזן בוורמן, מומחית התזונה של חברת הרבלייף, לתזונה נכונה יש תפקיד חשוב בבריאות השיער שלנו. חומרים כגון חלבונים, וויטמינים שונים ומינרלים עשויים לשפר פלאים את בריאות השיער.

ממה מורכב השיער?

שיער מורכב בעיקרו מקרטין שהוא משפחה של חלבונים הנמצאים בשיער ובעור. בנוסף לקרטין, המהווה מעל 90% מהרכב השיער, ישנם גם מינרלים שונים כמו אבץ, ברזל צורן וכלור. מזונות עשירים בחלבון ובמינרלים כמו ברזל ואבץ, חשובים מאוד לבריאות השיער ומומלץ לשלבם בתפריט היומי. לכן, אנשים רבים שמתחילים בדיאטה נטולת חלבון מדווחים לא אחת על נשירת שיער.

אילו מזונות טובים במיוחד לשיער?

מאכלים עשירים באומגה 3 וחלבונים טובים מאוד לשיער. כמו כן מאכלים שמכילים נוגדי חמצון תורמים אף הם לשיער בריא ומלא ברק. נוסף על אלו מומלץ לצרוך מאכלים שמכילים ויטמין C ואבץ. סלמון, עוף, ברוקולי קיווי, גזר וחומוס הם מקצת המאכלים שמתאימים למטרות אלו. גם אגוזים תורמים רבות לשיער. שילוב אגוזים בתפריט היומי, ובמיוחד אגוזי ברזיל, יעניק לכם מקור מעולה לחלבון ואומגה 3. טיפ טוב לשיפור בריאות השיער הוא להתחיל את הבוקר עם משקה חלבון או חטיפי בריאות עשירים בחלבון. לחברת הרבלייף, לדוגמה, יש מוצרים שונים המכילים כמות גדולה של חלבון אשר נועדו לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת.

ממה להימנע?

מאכלים שמכילים כמות גדולה של מלח ושומן עשויים להגביר את קצב נשירת השיער. גם מאכלים מרובי פחמימות גורמים לנשירת שיער, ומומלץ להפחית את כמות הפחמימות בתפריט. נוסף על כך, מומלץ להפחית בצריכת אלכוהול וקפאין. לשני המשקאות האלו השפעה לא מובטלת על בריאות השיער. שניהם מורידים את רמת האבץ וויטמינים נוספים שחיוניים לבריאות השיער.

לסיכום

תזונה נכונה הכרחית לשמירה על בריאות השיער וניתן לשפר את מראה השיער על ידי אכילת מזונות עשירים בחלבון, ויטמינים ומינרלים שטובים לשיער. תוכלו לפתוח את הבוקר עם משקה בריאות שמכיל כמות טובה של חלבון וכן לשלב אגוזים ומאכלים נוספים בתפריט היומי שלכם.