איך תזונת האם משפיעה על תופעת הגזים אצל תינוקות

תופעת הגזים אצל תינוקות היא נפוצה למדי החל מגיל כמה שבועות ולפעמים עד שלושה ארבעה חודשים לחייהם. היא מתרחשת מכל מיני סיבות שונות ויש דרכים שונות להקל ולטפל בבעיה, אך נראה שכמעט תמיד נשאלת השאלה האם התזונה של האם המניקה משפיעה עליה לכאן או לכאן. בואו ננסה להבין.

ממה רצוי להימנע?

ובכן, קודם כל חשוב להבין שתזונאים מסכימים פה אחד כי אין תזונה אחת נכונה בלבד עבור כל האימהות המניקות שתבטיח שהתינוק החמוד לא יסבול מגזים. עם זאת, ישנם בהחלט סוגים מסוימים של מזון שהוא מועד יותר לפורענות:
• ירקות ממשפחת המצליבים: כרובית וברוקולי למשל. אלו הם דברים שמעודדים גזים אצל מי שאוכל אותם ועשויים לעבור דרך חלב האם לתינוק ולהחריף את התופעה.
• מוצרי חלב: גבינות, חלב ניגר, מאפים המכילים גבינות, בעיקר גבינות שמנות לסוגיהן השונים.
• פירות הדר: ויטמין C הוא נהדר באופן כללי, אבל עשוי לעודד גזים אצל התינוק.
• קטניות: בעיקר חומוס ושעועית שהם הבעייתיים ביותר.
• אוכל חריף ומתובל יתר על המידה.
• שוקולד.
אז האם את כל הדברים הללו פשוט צריך להוריד מהתפריט לכל תקופה ההנקה? בוודאי שלא. מומלץ לעבוד בשיטת ניסוי וטעייה, לשים לב מה אוכלים ולאט לאט להוריד מהתפריט את הדברים שאכן מגבירים את תופעת הגזים אצל התינוק.

ומה לגבי תחליפי חלב?

ובכן, במקרים הללו יותר פשוט לבחון מה מעודד את הגזים. אם רואים שסוג מסוים מגביר את התופעה פשוט אפשר לנסות ולעבור לסוג אחר. כמו כן שווה בהחלט לדעת שישנם תחליפים מיוחדים לתינוקות שסובלים מהבעיה במיוחד.
לסיכום – סוגי מזונות מסוימים אכן עשויים להשפיע על תופעת הגזים וצריך לנסות ולהבין בדיוק איזה.