תזונה נכונה – אגוזים

הבריאות שלנו מתחילה בתזונה נכונה. אדם חכם אמר פעם: הנך מה שאתה אוכל. ואכן, אנשים שלא מקפידים על תזונה בריאה מגלים את הנזקים על גופם, שמתגלמים כמחלות שונות, חולשה ולעתים אפילו מוות. כל מי שיודע דבר או שניים על תזונה נכונה יודע שהצעד הראשון הוא לוותר על מזונות משמינים כמו בשר, ביצים ועוגות ולהרבות באכילת פירות וירקות טריים. זהו אמנם צעד חשוב לקראת תזונה נכונה, אך ישנו אלמנט חשוב נוסף שצריך לשלב על מנת שהתזונה שלכם תהיה בריאה ומלאה באמת, ואלו הם האגוזים.

למה כדאי לאכול אגוזים?

ויטמינים –  ישנן סיבות רבות לאכול אגוזים ואחת הסיבות העיקריות היא כמות הוויטמינים שניתן למצוא במאכל כה קטן ופשוט. האגוזים מכילים לרוב ויטמינים מקבוצת B, שחשובים מאוד לאדם. חלקם מכילים גם ויטמין A, ויטמין C, ויטמין D  וויטמין E.

מינרלים – אגוזים הם מקור טוב למינרלים חשובים. הם מכילים ברזל, סידן, חומצה פולית, אשלגן, מגנזים, אבץ. ישנם אגוזים שמכילים סלניום. כל המינרלים הללו הכרחיים לתפקוד תקין ושל הגוף ולכן יש להקפיד לצרוך אותם בתזונה. בנוסף לכך, יש באגוזים חומרים אנטיאוקסידנטים, שתפקידם לנטרל את הרדיקלים החופשיים בגוף שפוגעים בתאים והורסים אותם.
חלבונים – אגוזים הם מקור מצוין לחלבונים. ולכן הם מומלצים מאוד לאנשים שעוסקים בספורט או מנהלים אורך חיים צמחוני וטבעוני על מנת להשלים את כמות החלבונים הנחוצה לגופם.

שומנים – אגוזים מכילים שומנים רבים ונחשבים למזון דיי שמן. אך חשוב לציין כי שומנים הם חלק חשוב מאוד שיש לצרוך בתזונה, גם עבור אנשים שמנסים להפחית בשומן. באגוזים אין כמעט שומן רווי ומזיק לבריאות אך לעומת זאת יש בו חומצות שומניות חיוניות שמפחיתות רמות כולסטרול ומונעות סתימת עורקים ומחלות לב רבות.

סיבים תזונתיים – באגוזים יש הרבה סיבים תזונתיים שעוזרים לחילוף החומרים ולעיכול, מונעים חסימות מעיים, מווסתים את הסוכרים והשומנים בדם.

לסיכום, אם אתם רוצים ליהנות מתפריט עשיר, מגוון ובריא, אל תשכחו לתת מקום של כבוד לאגוזים. הוסיפו אותם לסלטים, לקינוחים או פשוט אכלו אותם בתור נשנוש מזין ובריא בין הארוחות.