פיסטוקים ערך תזונתי

עץ הפיסטוק נקרא גם אלת הפיסטוק המתנשאת לגובה של עד 10 מטרים ולה פרחים אדומים יפהפיים. מדובר באחד העצים העתיקים ואחת העובדות הקשורות לפיסטוק מספרות כי בני האדם אוכלים פיסטוק כבר לפחות 9000 שנים. העץ מניב פירות איכותיים רק פעם בשנתיים. במוצאו הפסטוק גדל באיראן אך היום מגדלים אותו גם בארצות אגן התיכון, באסיה, באיטליה ובטורקיה.

לצד יתרונותיו וסגולותיו הרבים של הפיסטוק הערך הקלורי שלו די גבוה כלומר ב – 100 גרם של פיסטוק קלוי יש 570 קלוריות ובפיסטוק הטבעי 620 קלוריות ל-100 גרם. אז נכון מדובר בלא מעט קלוריות אך מבחינת אחוזי השומן הפיסטוק הינו דל בשומן ונטול כולסטרול. אחד הויטמינים המרוכזים שיש בפיסטוק הינו ויטמין B6 בו גוף האדם עושה שימוש לפעולות אנזימיתיות רבות. ויטמין זה משתתף בתהליכי ייצור האנרגיה בגוף, מסייע באיזון מינרלים שונים ואף אחראי על תהליכי פירוק של חומצות אמינו. בנוסף, הפיסטוק עשיר בויטמין E, אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים שיצר עבורנו הטבע וויטמין A אשר חשוב לבריאות העור. צריכה שלו מסייע להפחית את כמויות הכולסטרול הרע ומפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם. מחקרים מראים כי אכילת פיסטוק מזינה את גוף בלוטאין וזיאקסנטין – שני נוגדי חמצון המסייעים לשמור על בריאות מערכת הראייה, מפחיתים את הסיכון במחלות כמו התנוונות רשתית העין ואף נלחמים בנזקי הרדיקלים החופשיים. מדובר בחטיף או נשנוש אופטימלי השומר על בריאות גופנו, מעניק לנו אנרגיה ואף בסיבים תזונתיים ובסידן. את הפיסטוק ניתן למצוא בקשת רחבה של מאכלים מתוקים וקינוחים עשירים בטעמים ומרקמים, אך כמובן שעדיף לצרוך אותו בצורה הטבעית והנקייה שלו.