אגוזים זה משמין?

אגוזים מורכבים ברובם משומנים. אך יחד עם זאת, דיאטנים רבים ממליצים על צריכת אגוזים גם במהלך דיאטה. נשאלת השאלה, איך זה משתלב יחדיו והאם האגוזים הם באמת מאכל משמין כמו שרבים מאתנו חושבים? על מנת לענות על שאלה זו, החוקרים עשו ניסויים שבהם ניתנו אגוזים לאנשים בוגרים ובריאים ולאנשים בוגרים הסובלים מהשמנת יתר. הממצאים היו מפתיעים מאוד. בעוד שהחוקרים ציפו לעליה במשקל של שתי הקבוצות, בקבוצת הבוגרים הבריאים, לא חלה עליה שכזאת ובקבוצת האנשים שסובלים מהשמנה, דווקא נרשמה ירידה מסוימת אחרי שילוב האגוזים בתזונה. מחקרים אלו מוכיחים כי אגוזים אינם משמינים, אם משלבים אותם בתפריט היומי בצורה נכונה.

אגוזים שמנים יותר ואגוזים שמנים פחות

האגוזים שיש בהם אחוז גבוה מאוד של שומן ביחס לכמות החלבון שלהם הם פקאן ומקדמיה. אותם כדאי לצרוך בכמות מתונה. שקדים הם אגוזים שאינם מכילים הרבה שומן ומכילים הרבה חלבון והרבה מאוד ברזל. גם קשיו הוא לא אגוז שמן ביחס לכמות החלבונים בו ויתר המרכיבים שלו. אגוז נוסף שנחשב אגוז קל ולא שמן הוא פיסטוק, שמכיל הרבה חלבון ואחוז נמוך יחסית של שומן. למרות שאגוזי מלך מכילים כמות יחסית גדולה של שומן, מדובר בשומן בריא מאוד שמטיב מאוד עם הלב ומוריד משמעותית את ריכוז הכולסטרול המזיק בדם.

אגוזים – סוגיית הכמות

בסופו של דבר כאשר שואלים את השאלה האם אגוזים זה משמין? צריך לדייק ולשאול כמה אגוזים בדיוק זה משמין? כמו כל מזון אחר, בריא ככל שיהיה, גם את האגוזים כדאי לאכול במידה הנכונה. אם חופן אגוזים יהווה נשנוש בריא, מזין ומעניק אנרגיה, הרי שקילוגרם אגוזים ביום זאת כמות מוגזמת שאכן יכולה להביא להשמנה. מחקרים מראים שלא מומלץ לצרוך יותר ממאה גרם של שומנים ביום. לנשים מומלץ לצרוך עד 70 גרם של שומן ביום ואילו הגברים יכולים להרשות לעצמם קצת יותר שומן. חשוב לשלב את האגוזים בצורה חכמה יחד עם התזונה ולבחור לצרוך שומן ממקור בריא כמו אגוזים על פני מקורות פחות בריאים כמו בשר, ביצים וכדומה.