אגוזים והיתרונות הבריאותיים

אגוזים הם ללא ספק המזון המהיר הבריא ביותר. במקום לקנות שקית חטיפים, ניתן להתענג על חופן אגוזים טעימים, מזינים ובריאים גם יחד. ישנם הרבה יתרונות לאכילת אגוזים והם מומלצים על ידי כל הדיאטנים בעולם. כל האגוזים ללא יוצא מן הכלל הם מקור טוב לצריכת חלבונים, שומנים טבעיים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אך מלבד הערך התזונתי העשיר של האגוזים, מחקרים מצאו כי האגוזים יכולים לרפא מחלות ולהקטין משמעותית סיכון לחלות במחלות קשות. לפניכם כלמה שרציתם לדעת על הסגולות הרפואיות של האגוזים.

אגוזים נגד מחלות לב

אכילת אגוזים כחלק מהדיאטה היומית טובה מאוד לבריאות הלב. אנשים שמחליפים את מקור השומן שלהם בשומנים בריאים כמו שומנים צמחיים מן האגוזים, מפחיתים משמעותית צריכה של שומן LDL , הוא הכולסטרול ה"רע" שמצטבר על דפנות העורקים ומונע זרימה תקינה של הדם.  בנוסף לכך, מחקרים הראו שצריכה של שומנים הנמצאים באגוזים עוזרת להוריד רמות של כולסטרול בדם ועל יד כך מונעת יצירת סתימות עורקים שמהוות סיכון משמעותי להתקפי לב.

סגולות בריאותיות נוספות של אגוזים

סיבים תזונתיים – האגוזים עשירים בסיבים תזונתיים. כאשר אתם אוכלים סיבים תזונתיים אתם מרגישים שבעים ומלאים יותר מאשר כאשר אתם צורכים את אותה כמות הקלוריות ללא הסיבים התזונתיים. כך האגוזים יכולים לעזור לתחושת שובע, אכילה מאוזנת יותר, שמירה על משקל תקין ומניעת השמנה שמקושרת עם מגוון רחב של בעיות בריאותיות ומחלות קשות כמו סכרת.

ויטמינים מינרלים – אגוזים עשירים מאוד בוויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף אשר מחסור בהם יכול ליצור בעיות שונות. אם אתם מהלים אורח חיים לא בריא ותזונה לא מלאה, אתם עלולים לפתח מחסור בוויטמינים ומינרלים. האגוזים מספקים לגוף ויטמינים רבים, ויטמין A  ההכרחי לראיה תקינה, ויטמין C  לחיזור מערכת החיסון, ויטמין E  החיוני לבריאות הלב ונוגד חמצון, ויטמינים מקבוצת B שחיוניים לחילוף חומרים תקין ופעילות תקינה של הדם. ומינרלים חשובים כמו מגנזיום, אשלגן, אבץ, סדין, חומצה פולית וכמובן ברזל. אם תספקו לגופכם את כל הוויטמינים והמינרלים דרך התזונה, תיהנו מבריאות טובה שמלווה בהרגשה טובה, פיזית ונפשית.