אגוזים

ברוכים הבאים לאגוזים, אתר שכולו אגוזים כאן תוכלו לקבל את המידע לגבי סוגי האגוזים השונים הקיימים וכמובן את ערכם התזונתי ולהבין עד כמה האגוזים חיוניים ומזינים.
בראשית שנות ה-90 החלו לפרסם מחקרים על תרומתם של האגוזים למחלות לב והורדת רמת הכולסטרול.

אגוזים הם חלק חשוב מאוד מן ההרכב התזונתי של האדם. עבור חלק מאתנו מדובר בנשנוש אהוב בעוד שעבור אחרים זהו חומר גלם הכרחי להכנת מאכלי גורמה מופלאים. לאגוזים יש לא רק טעם נפלא אלא גם סגולות בריאותיות שחשוב להכיר. לפניכם כל מה שרציתם לדעת על אגוזים וחשיבותם בתזונה היומיומית.

"אכילת אגוזים תורמת לתפקוד לב בריא יותר, כאן תגלו שסוגי האגוזים השונים עוזרים בהורדת רמת הכולסטרול ואיזון הדיאטה שלנו"

מהם האגוזים?

משפחת האגוזים מונה אגוזים רבים כגון שקדים, אגוזי מלך, אגוזי מקדמיה, צנוברים, אגוזי מוסקט, ערמונים, פקאן ועוד רבים אחרים. אגוזים שייכים למשפחת הצומח מכיוון שלמעשה הם סוג של פרי שעטוף בקליפה קשיחה. ישנם "אגוזים" אחרים שאינם נחשבים אמנם לפרי בהגדרתם הביולוגית, כמו למשל אגוז הקשיו או אגוז הקוקוס, אך גם אליהם מתייחסים ביום יום כאל אגוזים בכלל התכונות שלהם וטעמם שמזכירות את יתר האגוזים.

ערכים תזונתיים של אגוזים

בשונה יתר המרכיבים של משפחת הצומח, אגוזים מכילים כמות מכובדת של חלבון ושומן וניתן למנות אותם כמקור לחלבון ושומן יחד עם בשר, דגים וביצים. אך בעוד ששלושת מזונות האחרונים מכילים חומרים מזיקים לגוף וגורמי מחלות כגון כולסטרול ושומן רווי, האגוזים הם ללא ספק המקור הבריא ביותר לחלבון ושומנים בתזונה.

מלבד ריכוז גבוה של חלבון ושומנים הנחוצים לתפקוד בריא של הגוף, האגוזים הם מקור מצוין לאנרגיה, ויטמינים ומינרלים. אגוזים עשירים בברזל, אומגה שלוש, סיבים תזונתיים שכה בריאים לגוף ולחילוף חומרים תקין. ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, אשלגן, מגנזיום והרבה מאוד חומרים אנטיאוקסידנטים.

יש אנשים שמעדיפים לקלות את האגוזים בשביל לקבל מרקם פריך יותר. תהליך זה מרוקן את האגוז מנוזליו ומשאיר כמות מרוכזת של רכיבים מוצקים. אגוזים קלויים אמנם בריאים פחות מאשר אגוזים לא קלויים מכיוון שיש בהם פחות ויטמינים מקבוצת B  שנהרסים בתהליך החימום, יחד עם זאת, גם חופן של אגוזים קלויים זהו מקור טוב לרכיבים תזונתיים הנחוצים לגוף בתפקוד היומיומי.

האגוזים מכילים כמות גדולה של שומנים ולכן ישנם אנשים שנמנעים מאכילתם. אך חשוב לציין כי מדובר בשומנים בריאים שמטיבים עם הגוף, מסדירים את לחץ הדם, עוזרים לעורקים לשמור על גמישותם הטבעית, והחשוב מכל, מווסתים את רמת הכולסטרול בדם ובכך מונעים מחלות לב נפוצות.

אגוזים

 

אפייה עם אגוזים

אפיה עם אגוזים הוא תהליך מאד פופולרי, אגוזים אוהבים את חום התנור ובזמן האפיה הם מקבלים טעמים טעמים יותר.
תהליך האפיה הוא תהליך שונה מאד מתהליך הבישול. אפייה היא תהליך מדוד יותר, צריך בו יותר סבלנות ופעמים רבות הוא לוקוח זמן רב יותר.כאשר אופים מאכל עם אגוזים חשוב לזכור שהאגוזים נשרפים מהר יותר, ברגע שהם נשרפים הם מקבלים טעם שרוף ולא טעים לכן חשוב לדחוף מעט
את האגוזים פנימה על מנת שהם ישרפו יחד עם שאר המנה שבתנור.
היום איפה עם אגוזים נחשבת לאפיה השייכת למקצוענים ורוב המנות שנמצא הן מנות סופר טעימות החל מקראנץ שוקולד ואגוזים, בראוניז ואגוזים, פאדג' שוקולד עם אגוזים ועוד.