הכל על אגוזים ו b12

כחלק מאורח חיים בריא ומאוזן, או כחלק מטרנדים אשר אנו רואים לאחרונה במחוזותינו, יותר ויותר אנשים מחליטים להסב את אורך חייהם לאורך חיים צמחוני, אשר לטענתם בריא יותר בעוד שאחרים עושים זאת למען זכויות בעלי חיים.

כאשר אנחנו מחליטים לעבור לאורך חיים של צמחונות אנחנו לא רק מוותרים על אכילת בשר ומוצריו אלא אנחנו מוותרים על מקור חשוב לצריכתם של ויטמינים רבים.

אחד מאותם ויטמינים אשר אנחנו מוותרים עליהם הוא ויטמין ה-B12 הכל כך חשוב. חוסר בוויטמין B12 יכול לגרום לתופעות רבות כגון קוצר נשימה, חיוורון, פגיעה במערכת החיסונית ועוד, רק שאת התופעות האלה לא נראה בגוף שלנו מיד עם פיתוח אורח החיים הצמחוני אלא מספר שנים לאחר מכן היות ולוקח לגוף שלנו זמן לגלות שחסר לו את אותו ויטמין.

אצל ילדים ויטמין ה- B12 חיוני מאוד להתפתחותם ולייצור כדוריות הדם האדומות. את ויטמין ה-B12 לא ניתן להשיג מהצומח בניגוד לוויטמינים אחרים רבים אלא בעיקר מן החי וממקורות שונים אחרים כגון תוספי תזונה אותם ניתן לרכוש בבתי המרקחת.

מקורות נוספים לוויטמין יכולים להיות חלב או ביצים, שם יש מעט מאוד מהוויטמין B12 כך מי שאימץ לעצמו אורח חיים צמחוני עליו לצרוך את אותו ויטמין בצורה של תוסף תזונה על מנת שלא לגרום לכל תופעות לוואי לצוץישנה סברה שבאגוזים יש B12 אך לא בכל האגוזים ניתן למצוא את הוויטמין בעוד שבאגוזים כמו פקאן למשל כן ניתן לצרוך את הוויטמין.

לפני שמאמצים אורח חיים צמחוני או טבעוני עלינו להתייעץ עם רופא ודיאטנית ולבצע בדיקות דם. יחד עם זאת, חשוב לסגל לעצמנו מזונות ותוספי תזונה שיחליפו את אותם מוצרי מזון שאנחנו עתידים לוותר עליהם כמו בשר, דגים, ביצים וכדומה.